Andon-verkkovalmennus

    Andon on menetelmä työntekijän tekemiä avunpyyntöjä varten. Se antaa työntekijälle mahdollisuuden hidastaa tai keskeyttää työskentely ongelman havaittuaan. Havainnosta käynnistyy ongelmanratkaisuprosessi, jossa toimihenkilöt ja koko tiimi tulee paikalle ongelman ratkaisemista varten. Tavoitteena on löytää ja poistaa tekemisen ongelmat heti. Andon soveltuu erityisesti valmistavaan teollisuuteen, mutta on sovellettavissa kaikille toimialoille.

    Andon-menetelmän hyötyjä

    • leanin periaatteiden mukaisesti ongelmista tehdään näkyviä, vrt. esim. palohälytys ja kokoontuminen sovittuun kokoontumispaikkaan
    • ongelmia ei arkistoida eikä tilastoida, vaan niihin puututaan heti, kun ”jälki on vielä kuuma”
    • nopea reagointi ongelmiin, ongelmien syyn selvittäminen ja ongelmien korjaaminen välittömästi johtaa vähitellen yhä täydellisempään laatuun
    • estetään mahdollisen virheen eteneminen
    • kysymys ei ole tietotekniikasta, vaan Andon on jatkuvaa oppimista ja hiljaisen tiedon jakamista mahdollisimman pienellä vaivalla
    • jokaisella työntekijällä on vastuu ongelmattomasta tekemisestä
    • työntekijän ja esimiesten välinen kommunikointi on luonnollista, tehokasta ja saumatonta ilman tietotekniikan rajoitteita

    Valmennus on suunnattu lähinnä toimihenkilöille, jotka pystyvät vaikuttamaan tuotannon järjestelyihin. Valmennus toteutetaan yrityskohtaisena verkkovalmennuksena (Microsoft Teams).

    Valmennuksen sisältö

    • mikä on tämän viestintämenetelmän tarkoitus
    • onnistumisen edellytykset
    • soveltaminen käytännössä

    Ajankohta sovitaan tapauskohtaisesti.

    Valmennuksen kesto: 1h

    Hinta: 150 € (alv 0%)

    Haluatko lisätietoja?

      ONNISTUMISIA, OLKAA HYVÄ!

      Aitoa asiakaslähtöisyyttä rakentamassa
      1024 538 Jyrki Koukkari

      Vain laatu mahdollistaa kasvun
      1024 538 Tero Pippola

      Ei mutua, vaan aina mitattavaa!
      1024 538 Jyrki Koukkari